domenica 6 marzo 2022

NAKED BRITAIN

 


NAKED BRITAIN

Amelia Allen

- As a fashion photographer, Amelia Allen works in an industry obsessed with body image, one that focuses on the most flattering way of covering bodies. It was therefore an unusual and refreshing step for her to move into a world where the body is completely liberated, devoid of styling and stripped of fabric and fashion. People are no longer defined by appearance and are free to connect as equals, regardless of wealth, occupation or social standing.




 

In her book, Amelia explores the reasons behind the unique and controversial status of naturism in today's society that often associates nudity with sex; to Allen that association is a harmful misconception. She says: "It is interesting that the sight of a naked child is perfectly innocent, but from puberty onwards nudity becomes somehow indecent. In my book I want to share with you the liberation and empowerment that naturism can provide in a completely non-sexual way. The sense of fun and freedom that naturism seems to bestow on its followers is extraordinarily infectious and I like to think I have captured the raw beauty of that."

 




Come fotografa di moda, Amelia Allen lavora in un settore ossessionato dall'immagine corporea, che si concentra sul modo più lusinghiero di coprire i corpi. È stato quindi un passo insolito e rinfrescante per lei entrare in un mondo in cui il corpo è completamente liberato, privo di stile e spogliato di tessuti e moda. Le persone non sono più definite dall'apparenza e sono libere di connettersi come uguali, indipendentemente dalla ricchezza, dall'occupazione o dalla posizione sociale.





Nel suo libro, Amelia esplora le ragioni dietro lo status unico e controverso del naturismo nella società odierna che spesso associa la nudità al sesso; per Allen quell'associazione è un malinteso dannoso. Dice: "È interessante che la vista di un bambino nudo sia perfettamente innocente, ma dalla pubertà in poi la nudità diventa in qualche modo indecente. Nel mio libro voglio condividere con voi la liberazione e l'empowerment che il naturismo può fornire in un ambiente completamente non sessuale Il senso di divertimento e libertà che il naturismo sembra conferire ai suoi seguaci è straordinariamente contagioso e mi piace pensare di aver catturato la bellezza cruda di questo".

Nessun commento:

Posta un commento